Selamat Datang...Selamat Membaca & Selamat Kembali Semula ye..saya sayangkan awak.awak.awak semuaa... ..=)

Tuesday 19 July 2011

~Keluarga Bahagia~

salam semua.. ('',)
(mood ain da bertambah ok skg) alhamdulillah..

okla sebelum nie ain citer kisah sedih dengan adik-beradik yang mcam nth ape2 kan..skg nie entry kali nie pulak ain nak kongsi mengenai cerita adik-beradik jugak tapi kali nie die sedarah sedaging,sebapa,seibu dengan ain kira keluarga dunia dan akhirat ainla hehehe

sebenarnya selain dari keluarga di keramat, ain ade juga keluarga besar yang tinggal di Bandar Sri Permaisuri, Cheras..diorg duduk dekat kawasan pangsapuri pe ntah nama die sudah lupa hehe..dalam keluarga tu ain still num 3..sama mcm keluarga di keramat num 3 jugak cuma bezanya kat keramat ain num.3 dari 4 tapi die cheras ain num.3 dari 8 orang...

kat keramat ade 2 abang, dan 1 adik perempuan yang bukan adikkan...di cheras ain de 1 kakak, 1 abang, yang lain adik..hehe...ain bersyukur sebab dilahirkan di tengah2..yela ain merasa ade abang long, kak long...abang ngah..tapi kak ngah je takde..kalau adik pulak ain merasa ade adik perempuan dan juga ade adik lelaki...korang ade?? =)

ain nak kongsila kan..di cheras, adik-beradik umo kami tak jauh beza..jarak 1,2 thn je...w'pun jarak kami taklah jauh mana tapi respect each other tetap ada tak mcm di keramat..okla..di bawah sambil tengok gambar sambil ain citer ok.. ('',)



yang atas tu adalah kak long ain kira yang sulung dalam keluarga...yang ain tahu nama die hayati..tapi tak tahula mungkin nor hayati atau Nur hayati..begitula..dilahirkan pada 9 November 1985..kalau ain tak silapla kira tahun nie umo kak long dekat 26.. ('',)


yang nie pulak abang ngah ain satu-satunya abang sedarah sebapa seibu dengan ain..nama die Muhammad Rasul..di lahirkan pada 6 May 1987..tapi gambar ini tinggal kenangan kerana pada tahun lepas ketika orang lain sedang sibuk berpuasa di Bulan Ramadhan abang ngah ain telah kembali ke rahmatullah..=( al-fatihah untuk arwah...

ain sedih sangat dan ain terkilan sebab sepanjang hayat die ain tak kenal die..ain tak tahu suara die mcam mana..perangai die mcam mana..orangnya mcam mana..semua ain tak tahu.. sedih sebab die pergi ain tak sempat kenal die... =( semoga roh die tenang di sana..

dalam keluarga ini, mcam ain cakap tadi ain num 3..jadi tak perlu jelaskan lebih lagila ye semua da tahukan.. hehe =) ok..seterusnya...



no.4 dalam keluarga adalah adik lelaki ain..yang pada ain nama die agak unik iaitu 'Aidil Adha'.. dulu selalu hari raya korban ain sebut selamat hari raya aidil adha..dan ain tak pernah sangka adik ain sendiri nama sebegitu unik.. =) Aidil dilahirkan pada 30 Jun 1990..Aidil sebaya dengan nana tapi aidil jauh lebih hormat dengan ain walaupun kami jarang2 jumpe aidil akan panggil ain dengan panggilan 'kakak'...

seterusnya,


No. 5 adalah adik perempuan ain...yang di beri nama 'Nor Farahin'..ain tak tahu mungkin nama die Nur Farahin..entahla..ain masih samar2 dengan ejaan nama adik-adik ain...ain panggil dengan panggilan 'fara'..fara pula dilahirkan 26 June 1993...fara nie die baru je kawin aritu..ain pun tak pernah jangka die akan kawin muda..yela usia die pun baru hampir 18 thn...ape2 pun ain doakan semoga kekal selamanya ye dik.. ('',)

No. 6 adalah adik lelaki ain tu pun kalau ain tak silapla..adik lelaki tu mse die baby lagi sudah kembali ke rahmatullah akibat dari masalah penyakit..nama die Muhammad Ariff.. Kalau ain tak silapla..bile arwah abang ngah ain takde kira ain cuma ade sorang jela wakil lelaki dalam adik-beradik ain satu-satunya iaitu AIDIL..

untuk yang No.7 pula die adalah adik perempuan..kalau tengok gambar die, die sebijik muka mcam aidil..cuma die perempuan rambut panjang...nama die adalah Nor Hidayah atau pun Nur hidayah..entahla ain pun tak tahu mna satu ejaan yang betul...ain tak pernah sekali pun jumpa die..die pun sama nasib dengan ain cuma die tinggal dengan sedara..tapi sedara jauh...menurut kata kak long, dayah skrang da tak ngaku diorg keluarga die lagi..mungkin sebab dayah da de keluarga yang hidup mewah agaknya... umo dayah skg kira die lahir tahun 1995..kira tahun nie die form 4..camtula..

Akhir sekali, juga adalah perempuan..kiranya ain kaya dengan adik perempuan hehe rasa bahagia walaupun kami duduk dekat je diorang kat cheras ain kat keramat tapi kami macam jauh...kesian bukan??



ok..adik ain yang bongsu nama die Nur Humira..atau lebih mesra ain panggil adik..atau mira..tapi selalunya ain jumpe die ain panggil adik..hehe maklumla tula cita-cita ain memang nak panggil adik kan..cuma bile kat umah keramat tak pernah tercapai je.. =) Adik mira nie dilahirkan pada 21 November 1996..kira tahun nie die form 3..camtula..

sebenarnya sejak arwah abang ngah ain tiada sejak tula bermulanya ain mula menjinak-jinakkan diri untuk rapat dengan diorg..walaupun sebenarnya dari dulu lagi ain memang tunggu saat nie. malah ain selalu berdoa untuk jumpa dan lepak dengan diorg akhirnya doa ain dimakbulkan oleh-NYA...mungkin dengan pemergian arwah angah ain tu hikmahnya adalah ini...

ape-ape pun ain bersyukur dikurniakan oleh-NYA 2 orang mak, 2 orang ayah.. 1 kakak sulung, 1 abang sulung, 2 orang abang ngah, 2 adik lelaki, 4 adik perempuan..ain bersyukur sangat2.. walaupun mereka mcam2 kerenah.. =)



untuk pengetahuan kak long ain telah mendirikan rumahtangga seawal usia beliau 21 tahun.. ketika itu ain baru 17 tahun...die kawin pada tanggal 19 Februari 2006..beberapa hari selepas hari jadi ain.. =) da sehingga kini beliau telah pun mempunyai 3 orang puteri...yang comey2..seperti makcik ain mereka..=)


anak-anak kak long ~



kak long & adik mira
(sulung & bongsu dalam keluarga)


(mira & fara)
*adik-adikku dunia akhirat*


*anak-anak kak long*

*anak-anak kak long lagi*


akhir kata, sebenarnya sejujurnya ain memang teringin nak kan keluarga yang mcam nie..dan ain tahu ain memang ada keluarga mcam nie..cuma ain belum diberi kesempatan untuk bersama mereka hidup serumah sebilik sebantal lagi..walaupun ada baek buruknya mereka..ain tahu diorg tetap keluarga ain begitu juga yang kat sini.. semuanya sama..

pada ain...semuanya ade hikmah-NYA..benda nie jadi..ape2 pun ain tak pernah sangka yang ain da de anak buah sampai 3 orang..semua puteri yang comey2...('',)

lihatla kat bawah niee..comey bukan??



okla..kite jumpe di entry laen yek...daaa ('',)


No comments:

Post a Comment

selamat datang blog kite~ silalah tinggalkan komen di sini~