Selamat Datang...Selamat Membaca & Selamat Kembali Semula ye..saya sayangkan awak.awak.awak semuaa... ..=)

Monday, 15 February 2010

~Kerjaku~

MySpace
salam semuaa....

arini ain nak berkongsi dengan korang la ek....well masuk arini 15 Feb ain da pun sebulan lebih bekerja...hehehe...wahhh bekerjaa..hehehe...anyway, mse 28 Disember 2009 ain g interview kerja ain ingt nak kerja sementara je...tapi bila da sebulan lebih kerja nie nak dekat 2 bulan ase cam best pulak..hehehe

dulu mse ain study ain ambik pendidikan jadi memangla ain nak kerja mesti dalam bidang niee....sebab ain ase seronok mengajar..tambah lagi bile ajar kanak-kanak...teringin nak tengok dari awal perkembangan kanak-kanak tu belajar untuk menguasai 3M...

well, sekarang ain kerja kat tadika mengajar anak-anak yang umur 5 dan 6 tahun je...ain mula kerja 28 Disember 2009 mase tu murid-murid belum masuk lagi...ase teruja sagt bila guru besar kat tempat ain amanahkan ain untuk jadi guru kelas murid Tahap 1 iaitu umur 5 tahun...

ain sahut cabaran guru besar itu dan buat sebaik mungkin...alhamdulillah...da sebulan lebih ain jadi guru kelas..ain dapat buat seperti mcam ain praktikal dulu...dan ain seronok dengan kerja yang murni niee....anyway, dulu ingat nak kerja semntra dan bila2 je nak berhenti tapi ase cam syok je kerja nie...hehe..jadi skg ain da wat keputusan untuk teruskan bekerja sehingga ain dapat tawaran sambung belajar...

walaupun baru sebulan lebih orang kate setahun jagung dalam bidang nie...ain alami mcm2 gak la masalah...maklumlah kite nie guru baru..bile dengan guru lama mcm2la ada jela yang tak kene kan...tambah lagi kite nie bekerja dengan majoriti semuanya kaum hawa..jadi faham2 jelaa...

well taknak citer yang negatif pasal kerja nie...tapi pada ain, ain ambik benda tu sebagai cabaran pape pun ain harunginya juga...ermm...aritu 25 Jan ain dapat gaji pertama..hehehe sgt seronok bile pengetua panggil tuk beri gaji..ase seronok betull...bukan sbb xpernah pegang duit tapi sebb terus pikir balik umh nak kasi mak abah sikit..hehehe

alhamdulillah, balik je rumah ain bagi mak abah sorang RM 200 okla...untuk gaji permulaan...dan selebihnya ain simpan...tak beli apa2 pun...cuma duit tu ain simpan sbb nak banje org2 sekeliling ain yg selalu support ain dari belakang terutamanya cinta ati sye, kwn2 baek saya, abg angkat ksygan sye dan juga kakak angkat syee...mereka la tulang belakang syee..

well kat tempat nie ain kerja dari kul 8 pagi sampai kul 3.30 petang...untuk sesi pagi ain mengajar subjek bahasa melayu, matematik, sains, hafalan iqra, jawi, dan pada sebelah petang ain ajar murid-murid IQRA'.

Buat masa nie ain seronok dengan kerja nie dan ain harap ain dapat kerja sehingga ain dapat tawaran belajar dan paling penting semoga ain kuat menempuh cabaran di tempat kerja......
apa2 pun terima kasih pada semua yang selalu support syee....


~niela tempat kerja sye tapii ni gambar dulu~

kat bawah nie sebahagian anak-anak bangsa ain....



~SEMOGA APA YANG AIN AJAR PADA MEREKA, MEREKA AKAN GUNAKAN SEHINGGA
HUJUNG NYAWA MEREKA.....SAYANG MEREKA SEMUA SELALU~

~Hubungan Manusia dgn Buah-buahan~




~sekadar berkongsi je k~

~Jangan suka mendedah tubuh~

Jadilah seperti jagung, jangan seperti gajus.
Jagung membungkus bijinya yang banyak
sedangkan gajus mempamerkan bijinya yang cuma satu.

~Setialah terhadap pasangan~

Jadilah seperti pohon pisang.
Pohon pisang kalau berbuah hanya sekali seumur hidupnya.

~Kecantikan dalaman~

Jadilah seperti durian, jangan seperti kedondong.
Durian walaupun di luarnya penuh kulit yang tajam,
tetapi di dalamnya lembut dan manis.
Berbeza dengan kedondong, di luarnya mulus dan berkilat,
tetapi di dalamnya ada biji yang berduri.

~Jaga kesucian dalam bergaul~

Jadilah seperti sengkuang,
walaupun hidup dalam tanah dan selut,
tetapi umbinya tetap putih bersih.

~Selalu bertindak adil~

Jadilah seperti tandan petai, bukan tandan rambutan.
Tandan petai membahagi makanan sama rata ke biji2nya
semua seimbang,
tidak seperti rambutan ada yang kecil ada yang besar.


~Semakin tua semakin bijaksana~

Jadilah seperti cili.
Semakin tua,semakin pedas.


~Jangan bermuka-muka~

Jadilah seperti buah manggis.
Buah manggis bisa diteka isinya dari bahagian bawah buahnya.

~sekadar suka-suka sahaja~ =)

Sunday, 14 February 2010

~Bile manusia tak gune AKAL untuk berfikir~


salam....semua....


ain sekadar nak berkongsi....asenye smlm kot...kite dikejutkan dengan berita yang menyayat hati apabila seorang bayi lelaki yang baru lahir bukan saja dibuang ke dalam tong sampah, malah mayatnya dibakar sehingga melecur seluruh tubuh.....

bile kite dgr je berita cmni ase cam tak percaya kan?? kenapa boleh terjadi camni?? sedangkan mak kucing pun pandai jaga anak...tak pernah nak buang anak diee..tapi manusiaa yang ada akal fikiran??? sangguup buat camnii???

MASYAAA'LLAH pe nak jadi dgn dunia skg nie....

menurut dari surat khabar Metro, Mayat bayi itu tergolek keluar dalam longgokan sampah sarap ketika seorang daripada pekerja mengheret tong sampah plastik itu di Jalan Zainal Abidin. Pekerja kontrak terbabit, Abdul Rahman Husin, 29, berkata dia tidak menyangka tindakannya mengheret tong sampah menjadi punca penemuan mayat bayi itu.


“Kami bertiga melakukan rutin biasa mengangkut sampah di Jalan Zainal Abidin. Mulanya saya tidak perasan kewujudan mayat bayi itu di dalam tong sampah terbabit.

“Namun, sebaik mengheret tong sampah itu untuk memudahkan sampah dimasukkan ke dalam lori, tiba-tiba satu objek tergolek. Kami terkejut apabila mendapati ia mayat bayi,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian, semalam. Dia segera mendapatkan bantuan polis peronda yang kebetulan tidak jauh dari situ.

“Saya memaklumkan penemuan bayi itu yang masih bertali pusat, berkulit cerah dan kaki terputus daripada badan. Beberapa anggota dari Unit Forensik kemudian datang untuk membuat pemeriksaan,” katanya. Abdul Rahman tidak menolak kejadian berlaku malam kelmarin berikutan seorang rakan memberitahunya, tong sampah berkenaan masih dalam keadaan baik Khamis lalu.

“Saya geram dengan tindakan individu tidak bertanggungjawab yang sanggup membuang bayi yang cukup sifatnya. Lepas itu, dia dibakar pula,” katanya.

Malah, beberapa anggota polis dari Unit Forensik Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kelantan dilihat sibuk melakukan siasatan. Kita tidak tahu punca sebenar kematian bayi itu sama ada dia meninggal dunia kerana terbakar atau dibunuh terlebih dulu sebelum mayatnya dibuang ke dalam tong.

“Mayat bayi itu dihantar ke Hospital Kuala Krai untuk bedah siasat, manakala kes disiasat mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikan kelahiran bayi dan menyebabkan kematian,” katanya.

asenya sebelum cerita mengenai bayi ini kite dikejutkan terlebih dahulu dengan penemuan bayi di masjid yang bersemut kan?? kesian bayi tu..dala cukup sifatnya...tapi sehingga bersemutt??? bersemut???? setahu ain yang mana mak sayangkan anak nak kene gigit nyamuk pun mak elakkan inikan pulak nak kene gigit semut????

ermmm....ain tak sangka ada jugak manusia sekejam itu dalam dunia niee....napelaa...die sanggup buat perkara sebegini...kalau taknak anak tu...kasila kat org yg nak anak kee...antar kt tempat yang sepatuttnya keee...tak pun kalau tahu tak leh jaga anak...ygg pandaii2222 tuttt tuuuu sapeee surooo.....


semoga kite mengambil iktibar dari perkara nieee...semoga ain dijauhkan dengan perkara seumpama niee...kasihan pada bayi2 berkenaan yang tidak berdosa :(


~Selamat Tahun Baru Cina~



MySpace

SALAM SEMUA... =)

lama betul ain tak tulis kat sini...sejak keje niee mcam2 kene wat...jadi bz sgtlaa...anyway, nasib bek la cuti 4 ari sempena TAHUN BARU CINA niee..dapatla rehat sikit..hehehe...

anyway, mase org duk sambut tahun baru cina nie...mse nie ain duk menghitung hari untuk bertambah usiaa...hehehe...tak lama lagi ain nak masuk 21 tahun...wahhh...cpat betul mse berlalu..dulu kecik skg niee....da besaw panjang...bak kata mak ayah ain laa..hehehe...

skg nie...asenya dlm hujung bulan januari yg lepas, ain demam panas...selalulah camnie..tetiap tahun...bak kata akak angkat ain...demam sbb nak besar... hehehe..tp xtahula pe yg nak besawnya lagi kan...hehehehe.....

tapi arini...tetibe pagi tadi...ain ase sakit gigilaa..adoii..bukan sbb gigiku rosak ke or berlubang ke ek...tapi sbb nak tumbuh gigi bongsulaaa..adoii..sakittt..lak...skg nie leh mkn yg lembut2 jee..kalau nak ckp pun xleh byk2..hehhee...nak mkn benda keras maakkk aiii skt sungguh....

pape pun..semoga kite berjumpa di entry seterusnya ekkk....wahhh tinggal lg beberapa jam je nak bertambah umur niee....lagi satu arii... hehehhe... well...hope...ari2 yang akan dtg lebih menceriakan hidup ain nieee.......daaaaaa :)