Selamat Datang...Selamat Membaca & Selamat Kembali Semula ye..saya sayangkan awak.awak.awak semuaa... ..=)

Sunday, 10 July 2011

~Ape nak Jadiii~




salam semua...apa kaba..? ('',)

baru-baru nie...cehh baru2 sagtla kan..semalamnye citer nie...pada TANGGAL 9 JULY 2011 negara kite telah dikejutkan dengan satu benda...entah ape-ape..yela..dikejutkan dengan satu demonstrasi jalanan HARAM...yang diadakan sekitar KL..dan paling cipta sejarah berada di Dataran Merdeka.....entah ape2 la diorg nie...


kesian DATARAN MERDEKA cipta sejarah 'KOTOR'...
konon bersih..bersih kee...kalau korang tolong kutip sampah sekali BERSIH jugala
bandaraya kota kite yek tak..

maafla..ain malas nak komen byk2 kang tak pasal2 kene samanla apelakan..maklumla pasal politik nie len mcam sikit...kalau ikut mood ain skg tgh bengang da rasa kecewa yg amat sangat dengan sikap rakyat malaysia yang TAK RETI BERSYUKUR...

korang tengokla gmbr kt bawah nie...nilaila sendiri k..kalau ain komen kang PEDASSS!!









ok..skg baru nak cakap...camnila..ain nak luahkan rasa terkilan gila babi..sikit..dalam gambar2 kat atas tu, tengokla..gambar perempuan...PEREMPUAN??? tengok perempuan.. lelaki tak payah ok...minta maaf nak guna bahasa aku..jap...

AKU...menyampah dan benci pada perempuan yang berpurdah terutama kat atas tu.. korang join benda alah tu nak kira korang ape?? SYAHID?? KE MURTAD?? pe yg korang dpt?? HIMPIT2 DENGAN JANTAN2?? TU KE?? CUCI MATA?? MAKLUMLA MATA KORANG JE ORG LEN NMPK..MATA KO BOLEH NMPK SEGALANYA??

pe nk cakap aku KURANG AJA?? ade aku kisah?? PAKAI TUDUNG LABUH2..INGT BAGUS? ALIM?? orang tak pakai tudung jauh lebih bek barangkali..enth pape..kalau de matlamat ikut sekali takpe jugak..die siap melaungkan 'LAILAHAILALLAH'..

tapi aku cuma nak cakap 'MASSYAA'ALLAH'..kesian..kesian...apela..korang dpt..kan..? muka cantk2...comey2..tapi suke ikut benda2 tu..aku sedih..sedih dengan korang...kalau ye tak puas hati..tak bole ke guna akal pegi ke tempat yg sepatutnya meluahkan...bukan dengan cara nie..

dulu negara kite menjadi contoh pada negara luar..sebab takde rusuhan, demonstrasi jalanan.. kalau nak dibandingkan dengan negara jiran..sentiasa ada..tapi sekarang AKU rasa negara kite da serupa dengan negara jiran..AKU KECEWA =(



kadang-kadang aku tak faham dengan rakyat..pe lagi..negara da maju..da makmur kenapa mesti ade yang tak puas hati..pe tak cukup lagi..korang suke ke nak jadi mcam dulu..zaman atuk nenek kite..=( orang dulu2 yg masih ade semasa zaman sebelum negara kite merdeka bile tengok negara jadi camni mesti diorg sedih...

perasaan aku skg kecewa..kecewa dan terkilan..korang nak tuduh polis yg mendatangkan huru hara..kononnya tanpa polis lebih aman..aku rasa kalau takde polis buat sekatan merata-rata rasanya habis daa lagi terukk agaknya...kalau ade manusia yang BANGANG mcam org2 BODOH tu..yang pegi MEMBODOHKAN diri sendiri..pegi takde hala tuju...ape kejadahnya semua tu!!


tolongla..aku merayu..jagala keamanan dan kemakmuran negara kite bersama..
demi anak-anak kite, pewaris kite yang sedia..ada..
beri peluang generasi akan datang merasai negara kite yg aman
tak kan kite semua nak hidup mcam negara laen yang masih dengan alam peperangan...=((


aku berdoa padmu Ya ALLAH...
semoga kaw beri petunjuk pada hamba-hambamu yang masih gelap hatinya
kaw teranginya dengan lampu keamanan bukan lampu kehancuran negara kami
~SEMOGA NEGARA INI TERUS AMAN,DAMAI,& TENTERAM di sisi-MU~


Akhir kata,



wassalam~~ daa =(


2 comments:

  1. ain..dorg ni bkn je xreti bersyukur, tp xtau nk menilai mne baek mne buruk. xblh ke. duk umah diam2 je. ntahpape kn :(

    ReplyDelete
  2. Haah betul tu suee..kecewa dgn sikap rakyat malaysia yg mcm niee..=(

    ReplyDelete

selamat datang blog kite~ silalah tinggalkan komen di sini~