Selamat Datang...Selamat Membaca & Selamat Kembali Semula ye..saya sayangkan awak.awak.awak semuaa... ..=)

Tuesday, 6 March 2012

~Kalau itu Ujian-Ku..



Dalame tak coretkan sedikit perkembangan kt sini...haish mcam ade je yang nak baca kan? memacam benda jadi, memcam perkara yang perlu di selesaikan...bile umo meningkat dewasa, bile fikiran mematangkan diri rasa mcam haishhh betul ke ain da makin dewasa??

kehidupan sekarang sejujurnya jauh berbeza dari zaman ain kanak-kanak..yang semuanya dijaga, ditanggung oleh mummy & abah...bile naek sekolah menengah, mula belajar erti kasih sayang dengan berlainan jantina, mula rasa nak itu ini dan abah makla yang banyak memberikan semuanya....

makin hari, makin meningkat dewasa, benda tu semua telah pun ain tinggalkan secara perlahan-lahan...yela, bile da bis belajar di sekolah terus melangkah masuk Universiti...Alhamdulillah da pun mengenggam segulung Diploma...walaupun diploma yang org kata 'alaa..aku pun bole' tapi cukup membuat hati Ain bangga dalam keluarga..sebab ain berjaya habiskan belajar hingga ke Majlis Konvokesyen =)

selepas habis belaja, kehidupan jauh berubah...hubungan dengan adik-beradik yang makin dewasa jauh...da tak macam dulu ...ain rasa diorg da bawak haluan masing-masing sebab tu kami makin jauh...dari segi keperluan, kehendak semua bila da bekerja sendiri nak itu ini, sendiri kene kumpul duit untuk beli....kadang-kadang rindu dulu nak cakap 'abah, ain nak tuu..nak ni'...

sekarang, kalau nak kene pgi beli sendiri..kalau de masalah kene settle sendiri..kalau hp kene potong kene pegi bayar sendiri...haishh itula beza hidup dulu dengan sekarang...bile usia da makin dewasa, memacam nafsu nie nak...bile tengok kawan kawin? haishh bukan nak kawen jugak cume bertanya pada diri 'aku?? bilee? layak ke??

untuk Awal tahun nie, memacam yang berlaku dalam keluarga...dari segi kewangan, dari segi kehidupan jauh berbeza...suasana, sunyi kadang-kadang ceria dan cept je bertukar suram dalam rumah nie...haish+ xpela...hanya ain je yang tahu sebabnya...

Diam tak diam da hampir setahun kurang ain bekerja dengan Makcik Ain sendiri..dan Insya'Allah ain bertekad ain akan bekerja dengan die selagi khidmat ain diperlukan olehnyaa.. ain da taknak fikir kerja laen atau cari kerja lain sebabnya ain da senang kerja dengan diorg.. bile kerja dengan diorg kalau de outstation sekurang-kurangnya dapat gakla mata fikiran ain menghadapi dunia luar...



walaupun kerja die pada ain senang, tapi kadang-kadang penat jugak...yela zaman praktikal dulu kene kenal dan fahami kehendak kanak-kanak tapi sekarang ain bekerjasama dengan kakak-kakak, abang-abang yang pangkat mak2 dan ayah2 kite sendiri...bile bekerja dengan orang2 tua nie memcam laa kerenah sampai kekadang nak menyampahh! haishh saba..saba ain oii..~




Akhir kata, semoga ain tabah menghadapi Ujian & dugaan Dari-NYA...semoga Dia Jodohkan ain dengan Hamba-NYA yang sejiwa, sehati dengan ain...semga die memahami semuanya...dan ain percaya semua yang berlaku dalam keluarga ain ada Hikmah yang tersembunyi....


*TABAHKANLA HATI KU, YA AALLAH*



2 comments:

  1. ain.. sabar ye... kite tau ain kuat. insya Allah, Allah selalu melindungi org yg sabar. ni dugaan utk ain, pasti ada hikmah. Mungkin nnti akan dtg ain akn always hepi sbb dugaan yg payah2 sume ain dah pernah lalui. hihihi.. btw, i miss u so much gurl! :D

    ReplyDelete
  2. one-Nie syg: sorry lmbt respons...tima kasih sebab selalu ade jdi kwan yg selalu support kite....nthla..kdg2 sedih, kdg2 hiba bile tgk family len...jeles...tpi btolla awk ckp dugaan skg dan ain percaya, ade hikmah setiap kejadian..

    anyway, miss u too my dearr bff....nnti da balik sini...rogerr taw =))

    ReplyDelete

selamat datang blog kite~ silalah tinggalkan komen di sini~