Selamat Datang...Selamat Membaca & Selamat Kembali Semula ye..saya sayangkan awak.awak.awak semuaa... ..=)

Friday, 16 March 2012

~Wahai HaTi Ain 'TABAHLA' ='(



Kadang-kadang orang sekeliling Ain nie mungkin tak sedar yang sedikit sebanyak ain da banyak bersabar dengan kerenah dan telatah mereka...Ain telan semuanya...telan, telan dan rasanya mcam da tak tertelan dah macam nak muntahkan balik je....

'Pada hakikatnya, hati & perasaan serta jiwa diri seorang anak bernama NoR'Ain nie da cukup pedih... =( Da banyak berubah da dalam keluarga nie...mcam-macam...yang along da jauh membawa diri..dalame tak balik rumah...yang angah sibuk bekerja menyibukkan diri bawak haluan diri yang tersendiri....Nana kadang-kadang ada..kadang-kadang bz dengan study die...

Yang lalui harian di rumah hanyala diriku..sebenarnya...dalame hati nie memandam rasa.. dengan sapa nak citer...pun da tak tahu...dengan cumy? apalah yang si bulu tu tahu sekadar mengiaw..ngiaw dan lihat je air mata kasih tuan die... =( sedih sedih rasa hati....bile ain pegi kerja, ain cuba untuk lupakan dan ain hanya fokus pada kerja...ain sembunyikan hal tu dari mak uda, sebab ain taknakla die tahu masalah keluarga kami....


Ain sedih..sejak menjak nie mak dalame tak cakap dengan ain...ain pun tak tahu mana silap.. ain jadi serba salah nak tegur die ke tak...ain jadi takut, takut jadi tak kene...memang sejak balik Kuantan aritu, ptg sabtu tu ain terus antar kak ipar ain balik subang dan ain tido umah die.. Hari Ahad ain balik rumah mak terus tak cakap dengan ain sampaila malam nie =(

Ain tahu die marakan ain..tapi ain tak tahula ape yang dimarakan sangat...mesti korang akan cakap tak tanya ke? hanya ain & keluarga je tahu perangai die...pada die.., die je de hati...tapi mak....'AIN PUN ADA HATI'..+(

kalau ye pun mak marakan ain, kenapa mak nak cakap mcam tu sekali dalam kereta tu.. =( kenapa mak selalu buat ain rasa mcam nie...dekat ain mak mengadu bile mak sedih, dekat ain mak mara2...dekat ain juga mak buat bergaduh....=( ain tak tahu..ain jadi serba tak kene.. nak buat nie, nak buat tu..nak cakap camni, nak cakap camtu...ain jadi takut...sebab tula ain rasa biarla ain diam je...buat hal ain.. =(

Mak, kadang-kadang ain tengok kelakuan mak ain tak faham...ain balik kerja penat2..mak kuar dari bilik mak..mak nampak ain, mak masuk balik bilik mak terus hempas pintu bilik mak kuat sekali...? ape maksud mak wat mcam tu? mak da tak suke ain tinggal dengan mak? ape yang mak marakan ain sangat?

mak cakap ain melawan mak..? ape yang ain melawan sangt? kalau nak dibandingkan anak-anak mak yg laen...ain cuba jadi anak yang terbaek buat mak..bile mak susah hati...pasal keluarga kite mak mengadu kat spe? spa yang selalu ambik tahu hal keluarga? kalau nak dibandingkan adik-beradik ain yang laen? ain sedih..ain terkilan..=(

kadang-kadang..ain rasa ain tak tahan da...ain takut..ain tak leh tahan dengan ujian nie.. =(

kepadamu, wahai ibuku..;

kalau mak marakan ain, atas salah silap yang ain tak sedar
MAK...
ain mintak maaf...
dari hujung rambut, sampai hujung kaki...
kalau mak mara sangat dengan ain, mak bgtahu mana silap ain...
ain tak tahu kenapa mak suke layan ain cam nie...
bile baek, mak baek sangat2...belanja ain itu ni..
bile mak marakan ain...
mak ungkit semua perkara....
mak...
tolong ain...=(
tolong bgtahu mana silapnya....=((


kepadamu Ya ALLAH,
sesungguhnya Hambamu ini tak sekuat mana =(....
kaw tabahkanlah hatiku untuk menempuh ujian ini...
sesungguhnya, hambamu nie adalah insan yang lemah.
kuatkanla semangat ku untuk teruskan kehidupan mendatang
aku tahu die ibuku, syurgaku terletak padanya...
tapi...
kuatkanla hatiku...tolongla Ya Allah...
aku, tak daya nak menempuhnye..
tak daya =(

sesungguhnya, aku tahu tanpa die..tak besarla aku sampi mcm ni ="(
*TABAHKANLA HATI INI*

Ain harap...satu hari nanti mak akan tahu yang Ain sayangkan die...ape yang die buat pada ain, ain telaN walaupun sungguh sakit...mungkin nie cara mak sayangkan ain...ain percaya de hikmah semua ini..dan ain tahu, ALLAH S.W.T. tak uji hamba die kalau hamba die tak mampu tempuh ujian nie...

walaupun sakit, ain kene tabah hadapi semua nie...semoga ain cepat kuar dari mimpi ngeri yang menyakitkan hati nie..=(


*Semoga ada hari yang mendatang akan menceriakan kehidupan Ain*

*(Ain rindu gelak ketawa semua ahli keluarga Ain)*
*BILE DAPAT MERASA SUASANA TU LAGI =(

~AIN, TABAHLAH YE~

~KUAT SEMANGAT, KUATKAN HATI~
INSYA'ALLAH DE JALAN..INSYA'ALLAH SATU HARI NANTI DIE AKAN SEDAR~

Mood:
SEDIHH & NANGISS SEPUAS HATI =(


No comments:

Post a Comment

selamat datang blog kite~ silalah tinggalkan komen di sini~