Selamat Datang...Selamat Membaca & Selamat Kembali Semula ye..saya sayangkan awak.awak.awak semuaa... ..=)

Friday 5 November 2010

~keje..baru...oo..keje baru..~


MySpace


salam..semua...hi..hi....('',)

untuk tatapan dan peringatan ain di kemudian hari...masa bulan 8 2010 ain de la buat permohonan untuk berkhidmat sebagai Penolong Pemaju Masyarakat (Guru Tabika KEMAS) untuk Lepasan Diploma bagi kemasukan Tahun 2011...kire tarikh tutup permohonan adalah pada 29 Ogos 2010...('',) jadi sebelum dari tarikh akhir tu ain da antar guna pos laju pada KEMAS cawangan Wilayah Persekutuan KL...


MySpace


*SELEPAS BEBERAPA BULAN*

pada 26 hb Oktober 2010, pada pukul 10.30 pagi mse tu ain tengah sibuk bekerja di Tadika Amal..mse tu entah kenapa hati ain tergerak untuk sentiasa dengan hp ain....ke hulu hilir ain dengan hp je...entahla... tup..tup pada pukul 10.30 pagi mse tu ain kat kelas kak Kholilah saje nyemak2 untuk standby hidang makanan untuk budak2 tuk rehat...





tetibe ain dapat panggilan kol yang ain tunggu-tunggu.. hehehehhe...ase berdebar-debar lak masa dapat panggilan tu...tapi mse tu hanya terfikir-fikir je..mungkin dari kemas sekali memang betulla...heheheh..;)

sonok giler...kat bawah nie perbualan ain dengan orang Kemas:

~assalammualaikum...
~waaalaikumsalam...
~ni adik Nor'Ain?
~iye saya..
~ok kite dari Kemas KL..aadik ada buat permohonan kan sebelum ni tuk guru tabika?
~iye ada...
~ok, adik dikehendaki hadir pada 1 Hb November untuk interview Kemas...
~oo..yeke..? alhamdulillah...di mana?
~ok,adik boleh ambik pen dan kertas? untuk catit..
~baekla..sekejp ye..
~ok..~
~erm...baikla..di mana?
~adik akan interview di Pusat Latihan Kemas KL..Jalan Syed Putra,KL..
nie num nye..kalau tak jumpa tempat tu...03..........?
~ok terima kasih...
~adik kene hadir kat sana jam 7.30 pagi berpakaian sukan ye..
~~baekla..~
~ok semoga berjaya..~
~terima kasih banyak-banyak~ ('',)

masa lepas je abis dari bercakap telefon tu, ain jumpe Nadhirah terus senyum2 peluk die puas2..punyela happy..heheh tu baru dapat interview kalau dapat betul2 keje tu entah tak tahula nak cakap camne kan..hahaha..;)

apa-apa pun gud luck ain try your best k..i know you can do it! ('',)


*PADA 31 Oktober 2010*

ok..untuk pengetahuan pada hari ahad 31 Oktober 2010, abah dan ain da pergi pusing-pusing da cari jalan nak pegi tempat interview tu..ain dengan abah tak familiar la nama tempat jalan SYED PUTRA tu..adoi..entah kat mana...tu sebabla abah ajak g tengok jalan ahad tu..sebab takut soknya time hari ain interview lambat sampai ke sesat ke..jem ke kan...;)

mse hari ahad tu mencari jalan merata, entah ke mana-mana ain pegi dengan abah..lama gakla. sesat baratnye..lama-lama akhirnya jumpa jugak dalam sesat2 tu..heheh alhamdulillah.. tinggal ain je kene berusaha untuk soknye time interview... ('',)

apa-apa pun terima kasih abah sebab bersusah payah untuk ain,...ain sayang abah...(''.)


*Pada 1 November 2010*

ok..pada hari ain interview tu, ain bangun seawal pukul 6 pagi kalau tak silap...yela abah cakap kene gerak awal..pas subuh mcam tu..takut jem..adoi..ain kata tapi kene ada kat sana 7.30 pagi.. ermm..abah kata takpe biar sampai awal..jangan lambat...;)

ain cakap..baekla...jadi pagi tu ain mandi, solat semua da ready berpakaian baju sukan+ trak bottom+ kasut sukan semua ain pun kata okla..jom..abah dan ain gerak dari rumah dalam pukul 6.20 pagi asenya..betul2 lepas settle solat subuh..ishk2..awal kan??

nak di ceritakan kiotrg sampai dalam 6.45 pagi...ishk2..ke hampir pukul 7 pagi gakla..adoi2...ain cakap makk aiii tak jem pun abah...lagi satu,takde orang lg yang ain nampak datang..ishk2.. betul2 awal..abah tu betul2 semangat...;) sampai je kat situ, abah tunggu ain smpai betul2 da nampak ada orang...dalam 20min gakla kami duk dalma kereta..

dalam pukul 7.20 pagi da de nampak orang yang datang..abah pun tinggalkan ain kat situ..sebab ain pesan nanti da nak balik ain kol abah..sebab lambat nie abis..ada 2 saringan interview..abah pun cakap okla..apa-apa kol abah...;) ain jawab..'baekla'..dan abah pesan apa2 baca doa banyak2 jangan kelam kabut, dan gelabah taw..heheh ain jawab ok...;)

abah pun pergi meninggalkan ain di stu sendrian...tapi pas ain turun je dari kereta ain menuju ke tempat orang2 yang sama berpakaian sukan dengan ain berkumpul...;)



masa ain sampai je kat tempat berkumpul tu, ain di sambut baek oleh beberapa rakan baru... ada yang sangat2 peramah mengenalkan nama mereka..dan tanya duk mana..semua..pastu tanya umo..hehehe ? ada tanye..cam2 la..perkara kemas niekan..ade yang nervous,ada yang tertanya-tanya apa ek..tanya nanti..hehe

macam2la masa tu kami bertukar-tukar maklumat..hehe dan masa tu jugak ain berkenalan dengan 3 orang kakak-kakak yang pada ain sangat baek...peramah + happening..sonok kawan dengan diorg...wpun sebenarnya baru je kenal tu..hehe...mereka ain panggil dengan panggilan 'kak zara, kak ummi, & kak lela'...diorg semua da berumur...sikit dari ain..mcam kak lela die da kawin & ada anak 5thn..kak ummi pun da kawin & ada anak tapi masih baby...yg kak zara mase tu je masih tak kawin lagi & termasukla sye...hehe ;)

diorg tu best sangat..gelak ketawa la berkawan dengan diorg..heheh..tepat pukul 7.30 pagi kami di minta berkumpul di atas untuk pendaftran dan menerima surat rasmi untuk hadirkan diri interview..ain pun tengokla surat ain..punye banyak kesilapan..ishk2..yela salah dari segi nama.. nama Nor'Ain dala surat tu jadi Nor'Aini pastu ic elok belakang 6672 jadi 6673 ishk2...

bile difikirkan balik mungkin diorg takleh baca ke tulisan ain..hahaha tapi ain rasa da cukup besaaw kot tulisan den tu..hehehe...pas kami da sign kehadiran dan menerima surat tu, kami pun dikehendaki untuk masuk ke blik dewan kecil...ingat untuk apa sekali untuk ukur berat badan, tinggi, check nadi, check perjalanan jantung...ishk2..macam2 lak..dan ada sedikit briefing dari pihak consaltant senaman..hahha...

kirenye orang tu bagitahula kalau denyutan nadi, dan jantung lebih 80 maknanya jantung kite kurang sihat...tapi kurang dari 80 bagusla sihat...kalau lebih 100 kene lebih berjaga2...ain nye? cuba teka berapa?? ehem2...kalau pasal berat tu naek sikit tu selepas ain sakit aritu..hehe kalau pasal yang jantung tu biarla rahsia..hehhe ;)

mcam2 gakla orang tu bagitahu..antaranya tujuan kenapa KEMAS nak adakan interview slot sukanla..pela..semua tula mcam2..hehe ;) bagitahu juge sukan tu kandungan ujian die apa..antaranya kene bangkit tubi, tekan tubi, lompat berdiri, lagi satu tolak tangan ke depan nak kiri bp panjang..hehe...tak ingat nama die..apa...;) lagi satu lari ulang-alik...


*INTERVIEW PERTAMA*

briefing tak sampai 15 min je..pas abis tu kami turun ke bawah untuk melakukan semua ujian2 yang telah diberitahu tu..setiap ujian yang ada diberi tunjuk ajar terlebih dahulu mengikut markah dari 0-5..hehe...selepas dari ujian semua2 tu barula kami kene lari sepatutnye 2.4km.. tapi sebabkan kawasan kecil jadi kami lari hanya dari dalam bangunan tu terus ulang-alik 4 pusingan ke sek...kira mcam lari patah-balik la..2 round..hehe..

semua2 tu ain buat letihh...maa..maklumla ain dalame tak senaman..hehehehe paling pancit masa lari ulang-alik keluar bangunan kemas ke sek..heheh...dapat num lagi..semua yang lari dalam 28 orang ain num?? hahaha...rahsia....;) yang penting bukan last k..;)

ok..untuk ujian pagi berlangsung dari 7.30 pagi sehingga 9.30 pagi...pastu kami rehat...hehe..;) kami relaks dekat dalam tempat perdaftran tu...sekejap je..minum2..pastu diorg sebut nama untuk sedia interview seterusnya iaitu untuk dalam bilik...


*INTERVIEW KEDUA*

interview kali kedua ni pula secara sepatutnye individu..adala 2 orang penemuduga..kene duduk dalam bilik...untuk di tanyakan soalan..erm..macam ainnye turn jauh boleh dikatakan nama ain yang antara2 terakhir..dalam 2,3 orang terakhirla...kire ain bolehla mintak2..tips kat yang sudah di interview..hehehe...ok..mcam akak2 3 orang yang ain kenal tu nama, ada 2 orang masuk bilik temuduga yang sama dengan ain cuma diorg awal lagi antra yang 2,3 jugak ke depan sekali...

akak lela je die bilik lain dan masa akak 2 orang tu da bis, kak lela pun da bis..jadi yang ain nie dari duk belakang ke depanla ke tempat diorg mintak tips..hehehe nasib baekla diorg tu tak kedekut..diorg bagitahu macam2 gakla..hehe pape pun thanks kak..;)

ok...nak citer sikit...untuk interview dengan penemuduga tu ada 2 bilik..kirenya calon-calon kene masuk dalam salah satu bilikla..nama2 dibacakan untuk menentukan masuk bilik mana..ain kan cakap ada 2 bilik kan? satu bilik penemuduga die ke arah politik je...dan satu lagi lebih kepada islamic..ermm..agak2 ain mask bilik mana? hehehe...

dalam satu blik ada 2 orang penemuduga..satu lelaki dan sorang lagi perempuan...ok..macam ain, mula2 bilik tu memangla sorang2 masuk..tapi lama2 jadi 2 orang masuk...bile time ain pulak sekali 3 orang masuk...hehe ;) masa ain masuk dalam bilik tu, ain adala calon yang pertama..heheok masa ain kene interview tu mcam2 gakla yang di tanya..dan memang semuanya pasal politik..

tanya semua mengenai politik je taw takde pun pasal KEMAS..soalan yang ain kene tanya antaranya ialah apa pandangan kamu mengenai politik di m'sia? ain jawabla..cam2..erm... lagi tanya kamu pilih mana? kenapa? ain jawabla..sye tak pernah ada pengalaman untuk memilih lagi tak cukup umo..hehe..orang tu pun senyum dn gelak je..diorg tetap nak tahu dan tanye juga kalau kene pilih nk pilih mana..?

ain jwabla..pada saya 2,2 ada kebaikan dan keburukan..smua bergantung pada masyarakat kalau sye,sye kaan pilih niee.....sbb......nak cri untuk memajukan ngara..smntra skg ni ngra tgh membangun biarla cri yg blh trskan untuk memjukan ngra..ain ciap bg contoh sumbangan setiap perdana mnteri lagi..hehe...die tnye gak ada msuk mana2 khidmat masyarakt tak kt umah? ada msuk mn2? puteri umno ke? sebelum tu tanya gak spe orang kuat umno kt umh? spe ketua cawangan umah kamu? ermm..asenye tu la antra soalan2 nye...mcm mn? boleh tahankan?

ok..mse ain menjawab soalan2 tu ain takde pun perasaan gemuruh ke takut2 ke nak jawab.. syukur sangat...dan penemuduga yang perempuan tu mse ain jawab asyik kata 'sye suke kamu jawab' kamu ada confident..mcm nie orang kemas nak...'..setiap kali ain jawab soalan penemuduga perempuan tu akan tengok ain dan senyum dan akan cakap benda yang sma... 'sye suke kamu jawab'...hehe..alhamdulillahla kalau die suke..;)

tu jela..yang di tanya...selepas 15-20 min ain kene interview dengan kawan2 tu kami pun berangkat pulang...mcm pagi tu ain datang awal..dan balik pun ain adalah yang terakhir.. kawan yang 2 orang dengan ain tu sorang bawak motor, sorang lg tunang die jemput..ain lak bru kol abah pas kuar dari bilik interview..jadi abah lambat sikitla jemput...;) dalam kul 2 petang jugala smpi uma...;)

apa-apa pun memang penat pagi tu kene buat mcam2..tapi bile kene interview belah petang tu ase sonok dan puas sebab dapat jawab dengan baik...dan insya'ALLAH ain percaya kalau de rezki ain dapatla keje tu....aminnnn......


~SEMOGA AIN JADI WARGA KEMAS CAWANGAN KL~
~aminnnn..~
biarla lambat mana asalkan dapat keje gov...gud luck ain..('',)

No comments:

Post a Comment

selamat datang blog kite~ silalah tinggalkan komen di sini~