Selamat Datang...Selamat Membaca & Selamat Kembali Semula ye..saya sayangkan awak.awak.awak semuaa... ..=)

Wednesday 9 March 2011

~SRP? apa tu exam PMR dulu ke? hehe



~salam kembali lagi...~

biasala macam biasala si ain nie kalau da mula update blog nie macam2 nak story ler tu.. hehehe...ok apa-apa pun nak kongsila dengan korang...sure nye la korang de baca story yang hot dalam 2,3 ari sejak nie...story pe tu kan?

nak citer la nie...kalau tak silap pada 8 Mac 2011 yang lepas, PM kite iaitu Dato' Seri Najib Tun Razak telah membuat Pelancaran mengenai 'Skim Rumah Pertamaku'..? korang de baca tak? mesti ada yang tahu kan...skim nie memang da di bagitahu masa pembentangan Bajet 2011 dulu...wahhh cik ain sampai bajet 2011 pun ambik tahu jugak..hehehe syabas..syabas ('',)
(ala ain ambik tahu isu yang kene mengena dan penting2 jeee) hehehehe ('',)

ok..nak story sikit..Skim nie mensasarkan pada golongan muda-muda seperti kite-kite nie..ialah yang masih baru bekerja...antara syarat kelayakan untuk buat permohonan niekan meh ain listkan kotla korang nak tahu hehehe :

  1. mestila warganegara Malaysia (of coursela kan) ok da layak ('',)
  2. pembeli rumah pertama (ia bakal beli tak pernah ada rumah sendiri lagi) ('',)
  3. berumur kurang dari 35 tahun (baru 22 hehe) ('',)
  4. gaji tidak lebih RM 3,000 sebulan ( dalam RM 1++++) ('',)
  5. sah dalam jawatan dengan majikan yang sama tidak kurang 6 bulan (belum lagi baru 4 bulan) alaaa.. ;(
*semua da layak satu je sangkut* adoi takpe..tunggu lagi 2 bulan yek cik ain* hehe


ok..kalau dari segi keperluan pembelian rumah pulak just nak kongsi info la :

  • Harta kediaman terletak di Malaysia
  • Nilai minimum hartanah (rumah) RM 100,000.00
  • Nilai Maksimum Hartanah (rumah) RM 220,000.00
  • Di huni oleh pemilik (Mestila akan ain duduknya da beli nanti) ('',)
Macam mana? korang? Pada pendapat ainla...untuk ainla kan..ain akan cuba tanya mengenai hal nie di mana-mana bank yang berkaitanla..just nak dapatkan info..kalau de rezeki ain nak try la kan..kot dapat('',)..skg nie pun ain minat kerja pulak..dulu sibuk nak try apply sana sini untuk sambung degree...tapi kalau keadaan da mcam nie lebih kepada keperluan seharian asenya ain akan lebih pada kerjaya yang skg nie kot ('',)

nanti kalau dapat wat loan untuk skim tu, ada kereta lagi..banyak gak da nak kene bayar sana sini lagi...jadi pelahan-lahan la kot..tengok keadaan...tapi ape-ape pun masa ain terdengar berita mengenai Skim nie kat Berita TV3 ase tak saba nak tahu lebih lanjut mengenai hal nie...yela kot mana tahu de rezekikan...syukur sangat dan berterima kasih pada PM kite sebab adakan Skim nie...yela setidak-tidaknya takyahla nak tunggu umo ain da 35 tahun ke atas baru nak merasa ada umah sendirikan...

kurang-kurang kalau da mula apply loan skg nie kurang-kurang da leh mula bayar sikit-sikit..bile da umo 35 tahun tinggal sikit je lagi nak abiskan..yela time tu da berkeluarga ke ('',) sikit sebanyak partner tolong sama-sama..da duduk sendiri..tak payah isau-isau sal umah kan ('',) jadi pada ainla banyak kebaikannye juge adanya SKIM yang PM kite lancarkan nie.. ('',)

walaupun dalam Fb PM kite ada yang bagi komen negatif mengenai Skim nie tapi pada ain tu bergantung pada cara kite laksanakannye..kalau PM kite tak buat Skim macam nie ada ke kite sebagai golongan muda yang berkerjaya merasa untuk mencuba apply loan Skim tu?? ada? sekurang-kurangnya ada gak kite pilihan untuk mencuba atau tidak..tapi kalau takde SKIM macam nie ada ke kite pilihan?? da sah-sah kene tunggu umo 35 thn kan?? tol x??

apa-apa pun Thanks PM kite yang mengguna pakai laungan 'Rakyat di dahulukan' okla korang cubala tengok website srp(Skim Rumah Pertamaku) tu untuk dapatkan info lebih lanjut ('',)

~..semua maklumat ada kat situ..~




(terima kasih kepada PM sebab telah mendekatkan AIN dengan Impian untuk ain memiliki rumah sendiri satu hari nanti) ('',)


* Gambar hiasan *
(manalah tahu kot de rezeki nak memilikinya kan) kan) +)

~oklaaa daaaa~

No comments:

Post a Comment

selamat datang blog kite~ silalah tinggalkan komen di sini~