Selamat Datang...Selamat Membaca & Selamat Kembali Semula ye..saya sayangkan awak.awak.awak semuaa... ..=)

Wednesday 26 August 2015

~TAHUN 2015~




TAHUN 2015.

Awal tahun 2015 yang pernuh dengan kekecewaan. Orang lain nak kerja da seronok sebab gaji baru, semua benefit dekat pejabat da baru. Tapi ain, kalau naik gaji ke ape ke semua bulan 4 setiap tahun.

Disebabkan perniagaan mereka yang semakin merosot ibarat, ‘retak menunggu belah’. ‘mati sengan hidup tak mahu’. Ain jadik semakin kurang semangat nak datang office ni. Ari-ari yang ain lalui takde keceriaan di wajah ni..


Kalau pergi kerja bawak kereta soalan yang selalu ada dalam kotak fikiran ain.
‘apa ain nak buat arini? Ada kerja ke?

Kadang-kadang ain menangis dengan nasib yang menimpa ain nie. Lepas satu satu dugaan hidup. Ain teruskan datang kerja dengan senyuman, walaupun hati ain setiap mlm setiap hari menangis mengenangkan ‘gaji buta’ setiap bulan yang ain terima.

Dekat office sekarang, ain kebanyakkan masanya akan berehat, main game, walaupun mereka ada @ tidak mereka tahu yang mereka tak boleh nak cakap apa dan suro buat apa sebab memang da takde ape kerja yang boleh ain siapkan.

Kadang-kadang ain sedih sebab, tol minyak datang sini buang macam tu jek. Masa kerja ain sekarang da jadik masuk kul 10pg balik kul 4ptg. Orang lain masuk 9pg balik 5@6ptg kan?

Kadang-kadang ada masa tghri da balik.? Bayangkan kul 10 pagi bru masuk belom kul 1 tghri da suro ain balik.. orang lain akan cakap ain beruntung tapi??

Pada ain seikhlasnya ain rasa kurang selesa dengan keadaan selesa mcam skg. Gaji diterima tanpa kerja. Masa dibuang di office macam tu sahaja pulak tu sorang takde kawan sekerja.

Hanya ALLAH yang faham rasa hati ain nie. Sebab untuk tahun 2015 ni bila bulan 11 nanti genaplah usia kerja ain di office ni selama 5 tahun. 5 tahun ain berkhidmat dekat office ni..?? tapi ain rasa tahun ni da tiba masa untuk ain langkah kaki… korang rasa betul taka pa tindakan ain ni??

Tahun 2015, memberikan ain sedikit senyuman dengan kehadiran insan yang ain tunggu selama ain hidup. Dia telah mencuri hati memberikan ain senyuman setiap kali berjumpa dengannya. Terima kasih sebab mewarnai liku-liku hidup ain bersama. Terima kasih sebab berani berjumpa dengan mak abah ain memberitahu isi hati sayang.

Takpernah ada mana-mana lelaki yang begitu gentlemen meluahkan rasa hati dia untuk ain dekat mak abah ain. Untuk tahun 2015 ni juga, sekali lagi sayang datang jumpa mak abah ain untuk menyunting ain menjadi suri dalam rumah abang.

Hanya ALLAH sahaja yang tahu mcam mana persaan ain bila masa untuk ain telah tiba. Ain selalu berdoa untuk jodoh ain dan setiap kali doa tu tak pernah tidak, wajah senyuman abang sentiasa ada depan mata ain.

Terima kasih ALLAH, sebab kenalkan ain dengan dia. Terima kasih juga sebab hari-hari ain da tak kosong walaupun sebenarnya kehidpan ain kosong tanpa adik-beradik di sisi ain. Terima kasih abang sebab hadir sebagai semangat untuk ain teruskan dugaan terima ujian ALLAH dan kita tempuhi bersama.

TAHUN 2015, telah meberikan sinar keceriaan buat mak abah ain bila abang datang memberitahu untuk membawa rombangan merisik dan seterusnya tetapkan tarikh majlis kita. Alhamdulillah, mak abah ain takde halangan malah mak ain juga turut memberikan cadangan tunang sekali senang dan tak perlu ikat lama-lama.

Syukur ya ALLAH mungkin ini adalah hadiah istimewa setelah ain betarung menangis sendirian dan ALLAH anugerah insan ini yang menjadi penyeri di hari-hari ain. Tahun 2015 ini juga telah membuka peluang untuk ain menerima panggilan interview dengan bermacam-macam company.

Alhamdulillah peluang itu ain takpernah sia-siakan malah ain pergi seboleh yang boleh ain hadiri. Insya’ALLAH tahun 2015 ini merupakan tahun akhir untuk ain bekerja dengan syarikat mak uda. Setelah ain berfkir sedalam-dalamnya, smpai bila ain nak teruskan kerja sini dengan cam ni. Kan?

Moga-moga SEBELUM ain menamatkan zaman bujang ain untuk tahun ni, ain dapat mengerja apa yang ain hajatkan.. iaitu:
  • DAPAT KERJA LAIN DULU...AMEEENNNN ('',)




ITU SAHAJA YANG AIN harap. Moga-moga kalian doakan yee… AMEEN..

*sapa yang larat baca sampai sini korang memang TERBAEKKK*

No comments:

Post a Comment

selamat datang blog kite~ silalah tinggalkan komen di sini~